Soukromá poradna Dr. HudyJana
+7
filip
vencaCZ
KillerKill
Tomas
haradim
Gero
HudaJan
11 posters
Stranded Forum :: Modding :: Editor map
Strana 3 z 3
Strana 3 z 3 • 1, 2, 3
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
Prosím vás, potřebuji, aby mi objekt, při útoku jakoukoli zbraní vypsal text. Ale nedaří se mi najít ten správný příkaz místo "on:use". Děkuji.
on:use {
add "Nechas tu zavoru!";
}
on:use {
add "Nechas tu zavoru!";
}
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
MYSLIM on:attack1 , zkus :wink:
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
ne ne.. :-)
takže ne attack1, a ne add ale msg :wink:
- kód:
on:hit {
msg "Nechas tu zavoru?!";
}
takže ne attack1, a ne add ale msg :wink:
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
Děkuji za rady, mám další dotazy. Obávám se že jich bude postupem času více, tvorba mapy mě celkem chytla. Tak snad nebudu na obtíž.
on:use {
create "object", 136, 615, 482, 1;
}
Píše mi to chybu, proč? Objekt "136=bedna" se přitom na souřadnicích vytvoří. Dále nechápu, proč tam nezadávám i 3 rozměr Y.
Druhý dotaz. Jak do této vytvořené bedny umístím další objekt?
A do třetice, jak udělám, aby má postava při startu mapy krvácela?
on:use {
create "object", 136, 615, 482, 1;
}
Píše mi to chybu, proč? Objekt "136=bedna" se přitom na souřadnicích vytvoří. Dále nechápu, proč tam nezadávám i 3 rozměr Y.
Druhý dotaz. Jak do této vytvořené bedny umístím další objekt?
A do třetice, jak udělám, aby má postava při startu mapy krvácela?
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
1. typologické chyby. Klasika. Jde jen o zvyk. Takže:
2.Nevím jestli něco víš o "proměnných" jestli ne, tak prostě napíšu jen script, jestli ano tak- proměnná "$bedna" obsahuje id vytvořené bedny a to se použije u tohoto scriptu(pokracuj v předchozím):
příklad. Chceš do bedny dát 5 zlatých nugátů(id 4) na souřadnicích 50,50,50
Takže vysledný script s výše uvedeným příkladem
3. Píše se do globálních scriptů (pokud nevíš co to je, zeptej se a popíšu jak se k nim dostat)
Vysvětlím
addstate- jasné, prostě příkaz na přidání state
"unit"-třída objektu kterému chcete state dát. Jsou 3- unit/object/item
první 1-id hráče. Vždy jedna, zapamatovat!
druhá 1-id toho state (bleeding)
MALÁ, ALE DŮLEŽITÁ RADA: Na psaní scriptů a obecně na práci v editoru přepněte na EN klávesnici (standardně klávesová zkratka Alt+Shift
- kód:
on:use {
$bedna=create("object",136,615,482,1);
2.Nevím jestli něco víš o "proměnných" jestli ne, tak prostě napíšu jen script, jestli ano tak- proměnná "$bedna" obsahuje id vytvořené bedny a to se použije u tohoto scriptu(pokracuj v předchozím):
- kód:
$id=create("item",id predmetu je to cislo,x,y,z,pocet cislo);
store "object",$bedna,$id;
}
příklad. Chceš do bedny dát 5 zlatých nugátů(id 4) na souřadnicích 50,50,50
- kód:
$id=create("item,4,50,50,50,5);
Takže vysledný script s výše uvedeným příkladem
- kód:
on:use {
$bedna=create("object",136,615,482,1);
$id=create("item,4,50,50,50,5);
store "object",$bedna,$id;
}
3. Píše se do globálních scriptů (pokud nevíš co to je, zeptej se a popíšu jak se k nim dostat)
- kód:
on:start {
addstate "unit",1,1;
}
Vysvětlím
addstate- jasné, prostě příkaz na přidání state
"unit"-třída objektu kterému chcete state dát. Jsou 3- unit/object/item
první 1-id hráče. Vždy jedna, zapamatovat!
druhá 1-id toho state (bleeding)
MALÁ, ALE DŮLEŽITÁ RADA: Na psaní scriptů a obecně na práci v editoru přepněte na EN klávesnici (standardně klávesová zkratka Alt+Shift
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
hele chtěl bych se zeptat, kde ty id najdu ?
vím že už to někdo psal ale nevím kde
vím že už to někdo psal ale nevím kde
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
nejlepší to je přímo ve hře, v editoru v závorce za názvem předmětu
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
No záleží na tom jaký přesně myslíš. Jsou totiž dva typy id.
První- typ předmětu: V seznamech předmětů/objektů/jednotek vidíte čísla která patří k té určité věci. Toto id se používa snad jen k vytváření (pomocí create) a k jiným scriptům, které neznáte a zatím nepotřebujete. Toto id také určuje pařadí věcí v seznamu v editoru TYTO ID JSOU NEMĚNNÉ
Druhý- id konkrétní věci v editoru. Toto id se utvoří okamžitě jak mile umístíte věc do mapy. Tyto id jsou rozděleny do třech kategorií
Předměty- příklad, začínáte mapu, umístíte na ní pistoli. Bude mít ID 1. Umístíte na ní ještě jednu ta bude mít ID 2. Dáte na ní maso, to bude mít id 3 ATD.
Objekty- to samé, takže- umístíte palmu, ta bude mít id 1(i když jste předtím umístili ty pistole atd, tyto id se generují nezávisle na sobě), umístíte skálu, ta bude mít id 2
Jednotky- podobné, ale trošku jinačí- ID HRÁČE JE VŽDY 1. A id ostatních přidaných jednotek začína od 100. TAKŽE
Vytvoříte piráta (id 100), domorodce (id 101), dalšího (102) a lva (103)
Pochopili :-) ?
První- typ předmětu: V seznamech předmětů/objektů/jednotek vidíte čísla která patří k té určité věci. Toto id se používa snad jen k vytváření (pomocí create) a k jiným scriptům, které neznáte a zatím nepotřebujete. Toto id také určuje pařadí věcí v seznamu v editoru TYTO ID JSOU NEMĚNNÉ
Druhý- id konkrétní věci v editoru. Toto id se utvoří okamžitě jak mile umístíte věc do mapy. Tyto id jsou rozděleny do třech kategorií
Předměty- příklad, začínáte mapu, umístíte na ní pistoli. Bude mít ID 1. Umístíte na ní ještě jednu ta bude mít ID 2. Dáte na ní maso, to bude mít id 3 ATD.
Objekty- to samé, takže- umístíte palmu, ta bude mít id 1(i když jste předtím umístili ty pistole atd, tyto id se generují nezávisle na sobě), umístíte skálu, ta bude mít id 2
Jednotky- podobné, ale trošku jinačí- ID HRÁČE JE VŽDY 1. A id ostatních přidaných jednotek začína od 100. TAKŽE
Vytvoříte piráta (id 100), domorodce (id 101), dalšího (102) a lva (103)
Pochopili :-) ?
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
Já aji jo teďka, ale věřím, že to rychle zapomenu
Stranded.Page- Girl
- Po?et p?ísp?vk? : 17
Join date : 17. 05. 08
Age : 31
Location : Jo...můžete hádat...
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
no na to že ze začítku jsem ani nevěděl jak se dělá deník...
co jsem psal do skriptů: ".....sakra zase jsem ztrozkotal..."
P.S. tento skript byl bez on:trigger....atd.
co jsem psal do skriptů: ".....sakra zase jsem ztrozkotal..."
P.S. tento skript byl bez on:trigger....atd.
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
Děkuji za rady, jediné co nevím, proč se nezadává souřadnice Y určující výšku objektu. Jsou tu ale další otazníky, které mě trápí víc. Bednu chci po příkazu on:use vytvořit jen jednou. Podruhé on:use vypíše už jen text. Viz script níže. Lze to? Možná by bylo lepší to řešit způsobem, kdy hráč přijde do určité zóny "radius" a bedna se vytvoří. To se mi bohužel nedaří udělat.
on:use {
add "!1Na ceduli je vyrezan text:";
add "Censored ";
msgbox "Cedule u jezirka";
}
on:use {
$bedna01=create("object", 136, 978, 479, 1);
$id=create("item", 65, 978, 479, 2);
$id=create("item", 24, 978, 479, 2);
store "object", $bedna01, $id;
}
on:use {
$svetlo01=create("info_sprite", 5, "sprites\flare0_a.bmp", 20, 400, 255, 255, 255, 128, 0, 1);
}
Další problém, vytvořenou bednu chci ozářit takovým tím světelným paprskem z 3 ostrova. Ten umístit do mapy umím pomocí "Info", tam je to snadné, ale pomocí příkazu? Poslední řádek scriptu mi v této podobě opět nefunguje Taky bych rád, aby po zničení bedny tento paprsek zmizel. Příkaz na smazání něčeho jsem ale nenašel. Předem děkuji.
on:use {
add "!1Na ceduli je vyrezan text:";
add "Censored ";
msgbox "Cedule u jezirka";
}
on:use {
$bedna01=create("object", 136, 978, 479, 1);
$id=create("item", 65, 978, 479, 2);
$id=create("item", 24, 978, 479, 2);
store "object", $bedna01, $id;
}
on:use {
$svetlo01=create("info_sprite", 5, "sprites\flare0_a.bmp", 20, 400, 255, 255, 255, 128, 0, 1);
}
Další problém, vytvořenou bednu chci ozářit takovým tím světelným paprskem z 3 ostrova. Ten umístit do mapy umím pomocí "Info", tam je to snadné, ale pomocí příkazu? Poslední řádek scriptu mi v této podobě opět nefunguje Taky bych rád, aby po zničení bedny tento paprsek zmizel. Příkaz na smazání něčeho jsem ale nenašel. Předem děkuji.
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
Trošku komplikovanější, vyřešíme přes ICQ
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
V jednej mojej mape som sa pokúšal naskriptovať rybára. Chcel som dosiahnuť aby sa každý deň náhodne vygenerovala premenná:
Lenže to som musel už nahádzať do skriptu priamo v dialógu. Nakoniec to vyzeralo asi takto.
Toto bolo v skripte rybára:
- kód:
on:changeday {
$pocet_ryb=random(0,3)
}
Lenže to som musel už nahádzať do skriptu priamo v dialógu. Nakoniec to vyzeralo asi takto.
Toto bolo v skripte rybára:
- kód:
on:changeday {
$pocet_ryb=random(0,3);
$ryby=1;
}
- kód:
page=start3
title=Rybar
text=start
Dobry den Pane.
text=end
script=start
if ($pocet_ryb==0){add "Dnes nebol dobry den. Bohuzial som nic neulovil";}
if ($pocet_ryb==1){add "Dnes bolo v zatoke malo ryb. Podarilo sa mi ulovit len jednu";}
if ($pocet_ryb==2){add "Dobre spravy. Dnes som ulovil dve ryby.";}
if ($pocet_ryb==3){add "Oho! Dnes bol skvely den. Ulovil som tri ryby";}
if ($ryby==1){$id=create("item",89);
store $id,"unit",$x;
$ryby=0;}
script=end
Phyrian- Beyond the Polar Circle Betatester
- Po?et p?ísp?vk? : 97
Join date : 19. 04. 08
Re: Soukromá poradna Dr. HudyJana
Vyřešeno po ICQ, pro ostatní:
Za každý script
Za každý script
- kód:
add "text";
- kód:
msg_extend;
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Strana 3 z 3 • 1, 2, 3
Stranded Forum :: Modding :: Editor map
Strana 3 z 3
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|