Stranded Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vaše vysnívané predstavy o pokračovaní Stranded ...

Goto down

Vaše vysnívané predstavy o pokračovaní Stranded ... Empty Vaše vysnívané predstavy o pokračovaní Stranded ...

Příspěvek pro Phyrian Mon Jul 28, 2008 7:33 pm

Viem že šéf UnrealSoftwareu ne rozmýšľa nad tým že v dohľadnej dobe budú pokračovať v serii Stranded, ale možno po úpornom prosení fanúšikov nakoniec poľaví alebo dá vývoj Stranded 3 na starosť niekomu inému (a to by teda mohol Neutral ( Very Happy )) Ak sa niekedy vo vývoji bude pokračovať môžeme zozbierať nápady na niekoľko realizovateľných (takže asi žiadny multiplayer (aj keď... čo ak?), žiadna grafika Crysis, žiadny engine HalfLife2 ).

1. môj nápad: Tvorenie máp.
Ak by ste mali čistý papier a uhlík, mohli by ste si nakresliť mapu. Ako? Postavíte sa na ľubovoľné miesto ktoré bude mapa zahŕnať. Skombinujete paier a uhlík a tým vytvoríte základ pre mapu. Na obrazovke sa vám objaví okno s bielym štvorcom (mapa). Zaznamenajú sa súradnice na ktorých práve stojíte. Niekde vo štvorci vyznačíte prvý orientačný bod (tento krok je veľmi dôležitý, popíšem nižšie). Práve zaznamenané súradnice budú naviazané na prvý orientačný bod (vyzerá ako 1 čierny pixel (v tom bielom štvorci)). Potom sa presuniete ku niečomu víznamnému čo chcete mať na mape zaznamenané (napr. vrchol kopca, budova, križovatka, alebo hocičo čo sa dá zakresliť ako jeden bod). Skombinujete uhlík zo základom mapy. Tým sa vaša pozícia zakreslí do mapy ako ďalší orientačný bod (s menšou alebo väčšou odchylkou podľa vašeho skillu kreslenia máp).
Tu prichádza vysvetlenie prečo je dobré zaznačenie úplne prvého bodu také dôležité. Ako ste si všimli súradnice ďalších bodov na vašej mape sa odvíjajú od súradníc prvého bodu. Ak chcete na mapu zaznačiť to čo leží od vás na juh, vyberiete si prvý bod úplne na severe aby ste na juh od vás mali na mape dosť miesta. Ak chcete zakresliť svoje okolie rovnomerne zo všetkých strán, vyberiete si prvý bod v strede bieleho štvorca.
Ak si chcete označiť rieku, väčšie hory alebo pobrežie, pôjdete popri okraji daného útvaru a vyznačíte viac za sebou idúcich bodov. A teraz prichádza šok... Smile Tieto body niesú smerodajné, len orientačné. Môžete ich tiež kedykoľvek mazať. Reálna práca ostáva na vás a to tak že si tu mapu jednoducho nakreslíte (priame v hre, pri použití kombinácie nedokončenej mapy a uhlíka). Bol by tam jednoduchý editor s niekoľkými farbami (pár odtieňov, zelenej,hnedej,žltej,čiernej a modrej) a malými obrázkami nakreslenými akoby uhlíkom (strom, kopec, dom, vlnka, pyramída, atď.). Ku rôznym miestam na mape môžete pridať niečo ako ikonku v podobe guličky. Ak na ňu kliknete zobrazí sa vami zadaný text. Môžete napísať na mapu tiež samotný text zvolenou farbou.
Príklad tvorby mapy: Zvolím si prvý bod niekde v strede mapy. Pojdem ku svojmu domčeku a zaznačím si bod. Na bod umiestním obrázok domu. Zmažem vytvorený bod (už ho nepotrebujem lebo dom mám už zaznačený a ten bod by sa mi mohol pliesť s inými). Pôjdem popri rieke a budem si priebežbe značiť body. Otvorrím si plán mapy a podľa bodov nakreslím modrú čiaru znázorňujúcu rieku. Potom si podobnými metódami zaznačím aj les, pobrežie, kopce a dedinu domorodcov. Ak som hotový potrvdím že som z kreslením skončil a mapa sa objaví v inventári ako predmet. Mapa sa uloží do špeciálneho preičinku na mapy v súbore s hrou. Uložila by sa jednak ako obrázok a jednak ako textový súbor s prípadným interaktívnym obsahom (spomínané guličkové ikonky).
Zdá sa to zložíté ale keď sa nad tým trochu zamyslíte a použijete pri tom aj mozok (samozrejme ak viete čo to o programovaní) tak zistíte že by to šlo. Teda neviem či pri engine ktorý je v Stranded2 ale stačil by trošičku lepší a šlo by to.

Phyrian
Beyond the Polar Circle Betatester
Beyond the Polar Circle Betatester

Po?et p?ísp?vk? : 97
Join date : 19. 04. 08

Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru

- Similar topics

 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru