Stranded Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Návod na editor map

3 posters

Goto down

Návod na editor map Empty Návod na editor map

Příspěvek pro 1UK45 Wed Oct 24, 2007 4:58 pm

Tak jsem se rozhodl, že přeložím(zkusim přeložit)návod na editor z němčiny do češtiny.Začínáme:
Kapitola 1. - Skriptování
(originál v němčině je zde)

Skriptovací jazyk Stranded II umožňuje, hru modifikovat a vytvářet vlastní, interaktivní mapy.
Spočívá na nějákém eventuelním systému, tzn., Skripty, resp. části skriptu vzniknou jen na interpretovaných souhlasných událostech ze hry.Zde se začnou různé typy skriptů rozlišovat.

Typy skriptů
Globální skripty - To jsou skripty, které byly provedeny jen na globálních událostech.Tyto skripty nejsou vázány objekty.Globální skripty jsou v souboru "sys\game.inf" napsané.Globální skripty, umí v editoru Map seřídit skripty, které napíšete.

Objekt váže skripty - tyto skripty jsou v editoru přímé k objektu, jedné součástce, jednomu předmětu, nebo jednomu infu.V tomto objektu jsou skripty spojené s objektem.Události ve skriptu se stanou jen tehdy, když jsou právě v tomto objektu probíhají (nebo samozřejmě když se jedná o události) .
Konec 1. části 1.části(nechtělo se mi celou 1. část překládat Happy Face 2 )
Zde je co mi ještě zbývá přeložit:

Definitions Scripts - sie werden in die Definitionsdateien (zu finden im Sys-Ordner des Mod-Ordners) geschrieben und verhalten sich im Grunde genommen wie Objekt gebundene Scripts. Allerdings mit dem Unterschied, dass sie nicht an ein einzelnes Objekt gebunden sind, sondern an alle Objekte des gleichen Typs. Wenn man also erreichen will, dass z.B. Heiltränke den Spieler bei Benutzung heilen, schreibt man es in die Definitionsdatei, da dies ja für alle Objekte des Typs Heiltrank gelten soll und nicht nur für einen bestimmten.

Ereignis Typen
Wie bei der Erklärung der Script Typen schon erwähnt, gibt es globale Ereignisse und Objekt gebundene Ereignisse. Globale Ereignisse können in jeden Typ von Script geschrieben werden und werden dort dann auch interpretiert, sobald das Ereigniss stattfindet. Objekt gebundene Ereginisse machen hingegen natürlich nur in Objekt gebundenen Scripts oder Definitions Scripts Sinn, da diese Ereignisse nur bei Interaktionen mit Objekten ausgelöst werden.
Beispiel gefällig? Ein globales Ereignis ist z.B. "on:start" - es wird ausgeführt, wenn die Karte gerade geladen und gestartet wurde. Das hat natürlich nichts mit einem bestimmten Objekt auf der Karte zu tun und ist somit als "global" einzustufen. Wenn man nun jedoch im Spiel ein Objekt benutzt, was dem Ereignis "on:use" entspricht, so ist dies ein Objekt gebundenes Ereignis. Es macht keinen Sinn, ein Script mit einem solchen Ereignis in die game.inf oder das globale Script einer Karte zu schreiben, da diese in der Spielwelt nicht durch Objekte verkörpert werden, welche man benutzen könnte.

Zusammenfassung
• Scripts können global in die "game.inf" oder in ein globales Map Script geschrieben werden, im Editor bestimmten Objekten zugeteilt werden oder in die Definitionen (inf-Dateien im Sys-Ordner) bestimmter Objekt-Typen geschrieben werden.
• Scripts werden bei bestimmten Ereignissen ausgeführt. Globale Ereignisse werden überall ausgeführt, objektgebunde Ereignisse aber nur bei den Scripts der entsprechneden Objekte.

So viel zum Grundprinzip der Stranded II Scriptsprache. Im nächsten Teil werden wir ein "Hello World" Programm schreiben. Juhu!
P.S.:Kdo by mi chtěl pomoz(já už jsem zvyklý na němčinu Happy Face 2 )ct,ať napíše níže do topicu Wink .
1UK45
1UK45
Admin
Admin

Po?et p?ísp?vk? : 149
Join date : 11. 09. 07
Age : 28
Location : Coruscant, poblíž rady Jediů

http://luk45.own.cz

Návrat nahoru Goto down

Návod na editor map Empty Nemčina

Příspěvek pro Killer Wed Oct 24, 2007 5:10 pm

Hoci sa učím nemčinu jeden rok, stále to neviem a nemám ju rád. Preto sa teším že sa našiel niekto kto tie tutoriály preloží. Na druhej strane, ja osobne najradšej odkukávam z Adventure modu a keďže je to ľahký skriptovací jazyk, nieje problém ho pochopiť.

Killer
Ban
Ban

Po?et p?ísp?vk? : 296
Join date : 11. 09. 07
Age : 33

Návrat nahoru Goto down

Návod na editor map Empty Re: Návod na editor map

Příspěvek pro 1UK45 Wed Oct 24, 2007 5:18 pm

Killer napsal:Hoci sa učím nemčinu jeden rok, stále to neviem a nemám ju rád. Preto sa teším že sa našiel niekto kto tie tutoriály preloží. Na druhej strane, ja osobne najradšej odkukávam z Adventure modu a keďže je to ľahký skriptovací jazyk, nieje problém ho pochopiť.
1:Já se ji taky učím jen 1 rok, a nemám ji rád.... Happy Face 2 Wink
2:thx.... Cool
3:to je taky pravda, no.... Razz
1UK45
1UK45
Admin
Admin

Po?et p?ísp?vk? : 149
Join date : 11. 09. 07
Age : 28
Location : Coruscant, poblíž rady Jediů

http://luk45.own.cz

Návrat nahoru Goto down

Návod na editor map Empty Re: Návod na editor map

Příspěvek pro Tomas Wed Oct 24, 2007 5:50 pm

to s tim Hello world jsem pochopil i s moji nemcinou kde znam max 3 slova :-D a dokonce jsem se to pokusil ve stranded udelat to hello world , a slo to
Tomas
Tomas
Admin
Admin

Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07

Návrat nahoru Goto down

Návod na editor map Empty Re: Návod na editor map

Příspěvek pro Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru

- Similar topics

 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru