Obchodování
+2
Tomas
Simer007
6 posters
Stranded Forum :: Modding :: Editor map
Strana 1 z 1
Obchodování
Jak mám udělat,aby sem mohl od někoho něco nakupovat,nastavit jaké bude mít zboží a určit počet věcí co za něj chce (cena)!!!
např. Přijdu k jednomu domorodci,zmačknu [E] a ukáže se mi nabídka zboží které má na prodej a cena zboží třeba v kamenech!!!
Pls poraďte.
např. Přijdu k jednomu domorodci,zmačknu [E] a ukáže se mi nabídka zboží které má na prodej a cena zboží třeba v kamenech!!!
Pls poraďte.
Simer007- První Ztroskotání
- Po?et p?ísp?vk? : 9
Join date : 30. 10. 07
Re: Obchodování
poradim, okoukej z adventure ostrovu skripty a z .s2s souboru dialogy , tohle je tezky na vysvetlovani
tak se to naucis nejlip , ale tady je priklad a uvidis ze to nepochopis bez okoukani ( asi )
//~trade01
page=start
title=Profesor
text=start
Nezajima me proc jsi tady obchodujeme nebo ne ?
text=end
button=yes,Ano!
button=action:close,Ne
page=yes
title=Profesor
text=start
Takze zde je moje nabidka
text=end
button=sell_friedmeat, Opecene Maso ( 3 Klacky )
button=sell_water, Voda ( 10 Klacku )
button=action:close,Nic Nechci
page=sell_friedmeat
script=start
if (playergotitem(24)>=3){
freestored "unit",1,24,5;
$id=create("item",10);
store $id,"unit",1;
clear;
add "Tady , Jedno stavnate Maso.";
msg_extend;
}else{
clear;
add "Rikal jsem 3 klacky.";
add "Idiote!";
msg_extend;
}
script=end
button=yes,Zpet
button=action:close,Nazdar
tak se to naucis nejlip , ale tady je priklad a uvidis ze to nepochopis bez okoukani ( asi )
//~trade01
page=start
title=Profesor
text=start
Nezajima me proc jsi tady obchodujeme nebo ne ?
text=end
button=yes,Ano!
button=action:close,Ne
page=yes
title=Profesor
text=start
Takze zde je moje nabidka
text=end
button=sell_friedmeat, Opecene Maso ( 3 Klacky )
button=sell_water, Voda ( 10 Klacku )
button=action:close,Nic Nechci
page=sell_friedmeat
script=start
if (playergotitem(24)>=3){
freestored "unit",1,24,5;
$id=create("item",10);
store $id,"unit",1;
clear;
add "Tady , Jedno stavnate Maso.";
msg_extend;
}else{
clear;
add "Rikal jsem 3 klacky.";
add "Idiote!";
msg_extend;
}
script=end
button=yes,Zpet
button=action:close,Nazdar
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Obchodováni
Díky moc!!! jo neboj chápu to (se skripty umím trošku pracovat)!! Už sem si ty texty taky našel,ale nechápu ještě jednu věc: Jak si to mám pak ve hře (lépe řečeno v editoru) aktivovat
Simer007- První Ztroskotání
- Po?et p?ísp?vk? : 9
Join date : 30. 10. 07
Obchodování
Jo a ještě nechápu ten řádek freestored "unit",1,24,5;
Nechápu na co tam jsou ty čísla a co znamenají!!!
Nechápu na co tam jsou ty čísla a co znamenají!!!
Simer007- První Ztroskotání
- Po?et p?ísp?vk? : 9
Join date : 30. 10. 07
Re: Obchodování
vsechno okoukej a zadventure ostrovu jinak to nema cenu
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Re: Obchodování
mam takový dotaz a mam dat ren soubor do textu nebo do scriptu
haradim- Bratr Mr. Straňdáka
- Po?et p?ísp?vk? : 299
Join date : 21. 09. 07
Age : 29
Location : ČEBÍN U (BRNA)
Re: Obchodování
to co jsem tady vypsal do .s2s souboru, a do objektu ( postavy se kterou chces mluvit ) to nevim jiste ...okoukej z adventure ostrovů
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Re: Obchodování
Tomas napsal:poradim, okoukej z adventure ostrovu skripty a z .s2s souboru dialogy , tohle je tezky na vysvetlovani
tak se to naucis nejlip , ale tady je priklad a uvidis ze to nepochopis bez okoukani ( asi )
//~trade01
page=start
title=Profesor
text=start
Nezajima me proc jsi tady obchodujeme nebo ne ?
text=end
button=yes,Ano!
button=action:close,Ne
page=yes
title=Profesor
text=start
Takze zde je moje nabidka
text=end
button=sell_friedmeat, Opecene Maso ( 3 Klacky )
button=sell_water, Voda ( 10 Klacku )
button=action:close,Nic Nechci
page=sell_friedmeat
script=start
if (playergotitem(24)>=3){
freestored "unit",1,24,5;
$id=create("item",10);
store $id,"unit",1;
clear;
add "Tady , Jedno stavnate Maso.";
msg_extend;
}else{
clear;
add "Rikal jsem 3 klacky.";
add "Idiote!";
msg_extend;
}
script=end
button=yes,Zpet
button=action:close,Nazdar
mně tohle nejde, zkopíruju to trošku to upravim a nejde to
Re: Obchodování
tak to nekopiruj ale okoukej z adventure ostrovu
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Re: Obchodování
Nevim, jesti sem jeste nekdo chodi, ale v nedavno vydane verzi je mozne obchodovat v dialozich pomoci definici a nemusite to delat takhle debilne. Podivejte se na oficialni stranky stahnete si novou verzi a mrknete se, je to docela nerez...
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Obchodování
HudaJan napsal:Nevim, jesti sem jeste nekdo chodi, ale v nedavno vydane verzi je mozne obchodovat v dialozich pomoci definici a nemusite to delat takhle debilne. Podivejte se na oficialni stranky stahnete si novou verzi a mrknete se, je to docela nerez...
ale jak to obchodování aktivovat ?! když si v editoru přidáš nějakou pustavu
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Re: Obchodování
Koukam ze bych vas tu mohl vsechny ucit co? Ne delam si srandu, taky sem takhle zacinal... Hele, tak za hodku sem zpet, tak se teste na takovej mensi tutorial
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Obchodování
ako pre koho?
webkar- Czechstension Team
- Po?et p?ísp?vk? : 441
Join date : 15. 02. 08
Age : 28
Re: Obchodování
Pro všechny, kdo se to chtějí taky naučit vizwebkar napsal:ako pre koho?
Ale jestli nemáte zájem já se sem nebudu cpátTomas napsal:ale jak to obchodování aktivovat ?! když si v editoru přidáš nějakou pustavu
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Obchodování
mozes jasne
webkar- Czechstension Team
- Po?et p?ísp?vk? : 441
Join date : 15. 02. 08
Age : 28
Re: Obchodování
Tutoriál rozhovory
Na úvod: Tohle je můj první tutoriál na úplně cokoli, tak omluvte případná nedorozumění
Jo a za pravopysné chibi neručym
Ukážeme si to na příkladu aby si to mohl každý vyzkoušet:
1)Ve složce Vaše-složka-S2modsStranded IImaps si vytvořte libovolný textový soubor. Takže zkouska.txt teď ho přejmenujte na zkouska.s2s.
2)Otevřete si tento soubor v obyčejném poznámkovém bloku.
3)Do otevřeného souboru napište přesně toto(chci jen upozornit, že k tomu budu dělat poznámky a to za dvě lomítka a kurzívou takhle: //a to tam nepište):
4)Tak. Teď nám zbývá podobným způsobem dodělat ostatní stránky. Jestli jste vše pochopili, měli by jste už vědět, že jsou to hovno1 a hovno2, přičemž hovno1 bude obsahovat reakci na odpověď Docela dobre, dekuji. Takže to uděláme podobným způsobem. Málé doporučení: Všechny stránky, na které si uděláte odkaz u definice button si napište na kus papíru a odškrtávejte si, které už mate hotové. Já to tak dělám takže teď další stránku:
teď si můžete na ten kus papíru napsat ho*no 3 a odškrtnout si hovno1.
5)Pevně doufám, že jste všechno pochopili, takže v rychlosti: Zbývají nám dvě stránky hovno2 a hovno3
6)Tak a nejpracnější část máme za sebou. Zavřete s2s soubor a otevřete si S2->Editor. Do prázdné mapy vložte náčelníka domorodců, klikněte na něj a do kolonky script napište přesně tohle:
Tááák a jestli jste všechno dělali správně a jestli jsem v první řadě já napsal všechno správně, tak by vám teď mělo stačit "test map" dojít k náčelníkovi a stisknout "E".
Na závěr bych se chtěl omluvit, že jsem sliboval tutoriál na obchodování, a vítr nás zavál trošku jiným směrem. Pokud umíte tohle, tak obchodování bude brnkačka. A k tomu se dostneme snad zítra, pokud jsem se odvědčil
Na úvod: Tohle je můj první tutoriál na úplně cokoli, tak omluvte případná nedorozumění
Jo a za pravopysné chibi neručym
Ukážeme si to na příkladu aby si to mohl každý vyzkoušet:
1)Ve složce Vaše-složka-S2modsStranded IImaps si vytvořte libovolný textový soubor. Takže zkouska.txt teď ho přejmenujte na zkouska.s2s.
2)Otevřete si tento soubor v obyčejném poznámkovém bloku.
- Teď si řekneme něco o zásadách rozhovorů v S2. Základním stavebním kamenem jsou Definice. To jsou řádky(budete je vyplňovat do právě vytvořeného souboru), podle kterých hra určí jak se co má chovat.(Je to blbě vysvětlené, já vím, ale proto si to za chvíli vyzkoušíme na příkladu).
Základní definice jsou: - page-název odkazu, odkud má vlastně hra ten rozhovor čerpat(tato definice je bezpodmímečně nutná, můžete si jí pojmenovat jak chcete)
- title-To co se zobrazí v dialogovém okně jako název
- text=start, text=end-To co se zobrazí jako text zprávy.
- button-Tlačítko s možnou odpovědí. To odkazuje na další stránku rozhovoru. Max. počet je 9.
- trade=start,trade=end-Tak a konečně obchod, ale k tomu se dostaneme později
3)Do otevřeného souboru napište přesně toto(chci jen upozornit, že k tomu budu dělat poznámky a to za dvě lomítka a kurzívou takhle: //a to tam nepište):
- page=ho*no//název stránky, pojmenujte jak uznáte za vhodné, většinou se pojmenovává "start", pojmenoval jsem to tak pro názornost
title=Nacelnik//rozhovor přidáme Náčelníkovi(to je ten domorodec s tou maskou)
text=start
Ahoj, jak se mas?//jak ste jistě pochopili, text musí být mezi řádky text=start, text=end
text=end
button=hovno1, Docela dobre, dekuji//1. část (hovno1) je práve odkaz na další stránku, ta bude
button=hovno2, Nevotravuj hajzle//vypadat jako tato tzn. se všemi definicemi, ale samozřejmě jinými parametry
button=action:close, Mej se//action:close je důležitá, ta dialog zavírá zpravidla by tam měla vždy být možnost(resp. tlačítko), která dialog zavírá...
4)Tak. Teď nám zbývá podobným způsobem dodělat ostatní stránky. Jestli jste vše pochopili, měli by jste už vědět, že jsou to hovno1 a hovno2, přičemž hovno1 bude obsahovat reakci na odpověď Docela dobre, dekuji. Takže to uděláme podobným způsobem. Málé doporučení: Všechny stránky, na které si uděláte odkaz u definice button si napište na kus papíru a odškrtávejte si, které už mate hotové. Já to tak dělám takže teď další stránku:
- page=hovno1//tento odkaz jste určili u button=hovno1, Docela dobre, dekuji
title=Nacelnik
text=start
Mno tak to jsem rad, ze se mas dobre. A zajima te jak se mam ja?
text=end
button=hovno3, Ano
button=hovno2, Ne//abyste viděli, že můžete dvěma různýma tlačitkama odkázat na jednu stránku
button=action:close, Uz musim jit
teď si můžete na ten kus papíru napsat ho*no 3 a odškrtnout si hovno1.
5)Pevně doufám, že jste všechno pochopili, takže v rychlosti: Zbývají nám dvě stránky hovno2 a hovno3
- page=hovno2
title=Nacelnik
text=start
Jsi velice nevychovaný, to ja si nezaslouzim
text=end
button=action:close, Me to nezajima, nazdar
page=hovno3
title=Nacelnik
text=start
Ja se mam taky dobre, dekuji za optani. Uz se asi rozloucime. Hezky jsme se pomeli, Mej se
text=end
button=action:close, Vy se taky mejte O Velky Nacelniku
button=action:close, Taky se mej. Cus
6)Tak a nejpracnější část máme za sebou. Zavřete s2s soubor a otevřete si S2->Editor. Do prázdné mapy vložte náčelníka domorodců, klikněte na něj a do kolonky script napište přesně tohle:
- kód:
on:use {
dialogue "hovno","maps/zkouska.s2s";
}
Tááák a jestli jste všechno dělali správně a jestli jsem v první řadě já napsal všechno správně, tak by vám teď mělo stačit "test map" dojít k náčelníkovi a stisknout "E".
Na závěr bych se chtěl omluvit, že jsem sliboval tutoriál na obchodování, a vítr nás zavál trošku jiným směrem. Pokud umíte tohle, tak obchodování bude brnkačka. A k tomu se dostneme snad zítra, pokud jsem se odvědčil
Naposledy upravil HudaJan dne Thu Apr 03, 2008 9:01 pm, celkově upraveno 3 krát
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Obchodování
Obchodování zejtra, není to bezpodmínečně nutný, ale bude lepší když na to budeš chápat ty rozhovory. A teď už nemam sílu na další tutoriálTomas napsal:jak aktivovat to obchodování ?
I když ty to asi chápeš když si main admin... Tak si stáhni novou verzi, podívej se do mods\Stranded II\sys\scripts a tam třeba na random_char_hempguy.s2s a tam je to celkem přehledně vidět...
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Obchodování
HudaJan napsal:Obchodování zejtra, není to bezpodmínečně nutný, ale bude lepší když na to budeš chápat ty rozhovory. A teď už nemam sílu na další tutoriálTomas napsal:jak aktivovat to obchodování ?
I když ty to asi chápeš když si main admin... Tak si stáhni novou verzi, podívej se do mods\Stranded II\sys\scripts a tam třeba na random_char_hempguy.s2s a tam je to celkem přehledně vidět...
ještě abych neuměl rozhovory když dělám datadisk
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Re: Obchodování
no to já taky, můžeš se kouknout do podpisu, ale počkej 2 minuty nwž si ho vyrobim A jinak co řikáš na tutoriál?Tomas napsal:ještě abych neuměl rozhovory když dělám datadisk
HudaJan- Stvořitel Mr. Stranďáka
- Po?et p?ísp?vk? : 717
Join date : 17. 03. 08
Age : 33
Re: Obchodování
si vzpomínám že tuhle prezentaci jsem už určitě viděl :-) ale jinak končíme s offtopicem, jestli chceš, založ sí téma v Modifikacích o tvým modu
Tomas- Admin
- Po?et p?ísp?vk? : 2459
Join date : 10. 09. 07
Stranded Forum :: Modding :: Editor map
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|